۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
Friday, March 29, 2024
سال ۱۴۰۱ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین
جستجو
نام اثر: پژوهش‌های نانوتکنولوژی گیاهان زراعی، غیرزراعی، دارویی و زینتی
پدیدآورندگان:
دکتر حسن فیضی (دانشیار گروه تولیدات گیاهی، دانشگاه تربت حیدریه)
دکتر ریحانه عظیمی (دکتری علوم مرتع، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان)
دکتر محمدکیا کیانیان (استادیار دانشکده کویرشناسی، دانشگاه سمنان)
مشخصات نشر: تربت حیدریه: دانشگاه تربت حیدریه، انتشارات، 1399
مشخصات ظاهری: 213ص.: مصور
شابک: 9-833513-600-978
موضوعات کلیدی: نانوذرات، نانوتکنولوژی، فناوریهای زیستی، کاربرد فناوریهای زیستی در کشاورزی

فناوری نانو علمی است که در آن به مطالعه خواص نانومواد و تولید و استفاده از آنها در بهبود بخشیدن خواص و ویژگیهای مواد پرداخته می­شود. چرا که بسیاری از خواص ماده در ابعاد نانومتری، متفاوت از خواص در ابعاد ماکروسکوپی می­باشد. کاربردهای وسیع فناوری نانو در مواد، داروسازی، الکترونیک و کامپیوتر، محیط زیست، بیوتکنولوژی، انرژی و کشاورزی آن را به عنوان یک حوزه فرارشته‌ای و فرابخشی مطرح نموده است. در حوزه کشاورزی نیز ورود این علم باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان، تولید محصول بیشتر با هزینه کمتر، افزایش کیفیت محصولات و بهره‌وری بیشتر نهاده‌ها گردیده است. 

کتاب حاضر، حاصل سال‌ها فعالیت نگارندگان است که نتایج فعالیت‌های علمی خود نظیر پایان‌نامه‌ها، مقالات و طرحهای تحقیقاتی را به رشته تحریر در آورده‌اند. همچنین سعی شده است از نتایج سایر محققین در سراسر دنیا در زمینه فناوری نانو در کشاورزی و علوم گیاهی بهره لازم برده شود تا بتوان مجموعه ای فاخر در این زمینه ارایه داد. این کتاب می‌تواند مورد استفاده دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های کشاورزی و علوم زیستی و نیز محققان علاقمند به علوم نانو قرار گیرد.
کتاب دارای فصل‌های مختلفی است که در ابتدا به معرفی علم نانو و روش‌های تولید و اندازه‌گیری پرداخته است. در ادامه استفاده از نانوتکنولوژی در طیف وسیعی از گیاهان شامل گیاهان زراعی، دارویی، زینتی و مرتعی را مورد بررسی قرار داده است. امید است با نشر این اثر بتوان در جهت بهبود کیفیت زندگی و استفاده بهتر از منابع موجود، خدمات ارزشمندی ارایه نمود.
 
این اثر را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:
دانلود کتاب پژوهشهای نانوتکنولوژی گیاهان زراعی، غیرزراعی، دارویی و زینتی 
 
نویسنده:
تعداد بازدید:
2762
تاریخ:
1399/05/07
Powered by DorsaPortal